DIN PARTNER TIL DIGITAL SAMHANDEL

Din virksomhed som leverandør

Hvad er en e-faktura?

Send e-fakturaer

Modtag elektroniske ordrer

Off. og virksomheder m. EAN-nr.

Kunder med særlige krav til format

Virksomheder uden EAN-nr.

Mindre virksomheder og private kunder

Modtagere udenfor Danmarks grænser

TrueLink dokument services

e-faktura afsendelsesformater

Formularopsæt

 

 

e-Kataloger

TrueTrade Katalog

Formater og vejledninger

Invitation og tilmelding

Katalog og prisbog

PunchOut

Betingelser og omkostninger

Spørgsmål og svar til TrueTrade

Kataloger gennem Bizisland / SKI

Leverandør login

Modtag faktura

Modtag e-faktura

Modtag e-faktura via EAN-nr.

Modtag e-faktura via CVR-nr.

Modtag e-faktura som B2B uden EAN-nr.

Modtag e-faktura som privatkunde

Modtagelsesmoduler

Modtagelsesformater

Leverandøraktivering

Priser

Om priser

Fakturaklip

Send e-faktura med EAN-nr.

Send og modtag e-faktura via FTP

Gensendelse af e-fakturaer

Modtag e-faktura via EAN-nr.

Modtag elektroniske ordrer

B2B fakturamodtagersupport

TrueLink Nemhandel profilopsætning

TrueTrade Katalog 

Systemopsæt

Ændring i medlemsforhold

Koncernaftaler

Nemhandel services

Det er NemHandel

Baggrunden for NemHandel

Slå op i TrueLink NemHandelsregister

Det siger loven

Det gør TrueLink NemHandel

Det sparer du med TrueLink NemHandel

Alternativ til Læs-Ind bureauet

TrueLink dokument services

TrueLink NemHandel Basis Services

TrueLink NemHandel Udvidede Services

Superforsendelse ™

Holger Bech om NemHandell

Support

Link

Udbud

TrueTender

Support

Tilbudsgiver vilkår

Support

Om support

Download TrueLink klient

Vejledninger til TrueLink

Driftstatus

Integration til TrueLink

Skal I skifte økonomisystem? 

Spørgsmål og svar

Fejlmeddelelser

TrueLink dokument services

Seneste nyt og kommende aktiviteter

TrueLink Partnere

Tilmeld nyhedsmail

Medlemsvilkår

Databehandleraftale

Persondatapolitik

Databeskyttelsesforordning (GDPR)

Links

Kontakt os

Om TrueLink

Referencer

Parkeringsvejledning Havneparken

Teamet bag TrueLink

Om Mercell Group

Kontakt os

Om Partnere

TrueLink Partnere

Bliv Partner

Tilmeld dig TrueLink nyhedsmail

Få 10 gode grunde til at komme i gang med e-fakturering - gratis e-bog klik her

© 2015 TrueLink A/S - Havneparken 1, 1. sal - 7100 Vejle - Tlf 79 30 78 33 - email: kundecenter@truelink.dk

CVR-nummer: 31261430

  • Forside

  • TrueLink Biz

  • TrueTrade

  • CM

  • TrueAnalyze

  • TrueTender

  • Support

  • Køb klip

  • Log ind

  • Bliv medlem

  • More

    KUNDECENTER
    PARTNERE
    SENESTE NYT

    INTELLIGENT INDKØBSANALYSE

    • Indkøbsledelsens vigtigste værktøj

    • Baseret på Targit

    • Overblik og viden om organisationens indkøb og indkøbsmønstre

    • Unik kvalitet i klassifikation af alle fakturalinjer

    • Priskontrol sikrer overholdelse af aftaler

    Helle Schjermer - Indkøbschef, Herning kommune udtaler:

     

    I 2013 valgte vi at udvide vores samarbejde med vores hidtidige leverandør af e-handel og aftalestyring med henblik på, at det også skulle omfatte indkøbsanalyse. - Truelink havde i forvejen alle vores indkøbsdata hvilket betød, at vi kunne genbruge data og sikre en høj af grad af validitet. Vi var fuldt ud bevidste om, at der var tale om et nyt analysemodul, der ville kræve en del  til- pasning og tilretninger undervejs. Resultatet er, at vi nu kan lave spend- og complianceanalyser og dermed følge op på relevante KPI´er i forhold til vores indkøbsstrategi...

    Herning kommune udtaler, super gode resultater med TrueLink
    Logo-hjorring-herning-gladsaxe-IB-Furresoe.jpg

    Logo-hjorring-herning-gladsaxe-IB-Furresoe.jpg

    noname.png

    noname.png

    TL slider (1).png

    TL slider (1).png

    1/4

    For at have et brugbart fundament for sine analyser kræver det, at fakturadata afkodes komplet (dvs. at også rabatter, gebyrer, afgifter m.m. indgår i analysen, hvis de er placeret på fakturaens hovedniveau), og ikke kun fakturalinjer.

     

    Allerede dagen efter at de første fakturaer er indlæst, kan man få det første overblik over organisationens indkøbsmønstre.

     

    Spend analyser hjælper med overblik, analyse af gebyrer, hvem køber hvad og er et uundværligt værktøj i forbindelse med udbudsprocessen.

    SPEND ANALYSER

    Få skaabt fundamentet for dine spend analyser med TrueLink

    For at kunne lave compliance analyser kræver det, at man kan sammenligne fakturalinjer med samme produktområder på tværs af alle fakturaer – og med en fælles varegruppering. I TrueAnalyze har vi valgt at bruge UNSPSC-kategoriseringen som fælles varegruppering. Vi går mere grundigt til værks end andre, hvilket betyder en markant højere kvalitet og  klassifikationsprocent.

     

    I indkøbsanalyse sammenhænge nævnes ofte 2 typer af compliance

     

    • Compliance I er et udtryk for, hvor god organisationen er til at indkøbe på indgået aftale, hos de(n) udvalgte aftale-leverandør(er)

    • Compliance II er et udtryk for, hvor god organisationen er til at købe indenfor det specifikke sortiment, der er aftalte priser på.

     

    Ved brug af farver, som viser niveau af den enkelte compliance procent, kan man let overskue, hvilke indsatser der skal gøres.

     

    Første opgave for indkøbsafdelingen er at sikre, at compliance procenten på alle strategiske aftaler er højere end

    70-80. Når den er opnået, kan man via complianceII analysen sikre sig, at der nu købes de varer, som har den bedste pris i aftalen.

     

    At have et overblik over compliance procenten på de enkelte aftaler gør dialogen med leverandøren og organisationen meget mere enkel.

    COMPLIANCE ANALYSER

    Lad os hjælpe dig igang med dine compliance analyser

           FAKTURASTØRRELSE & -KONTROL

    Det er en kendt ”hemmelighed”, at manuel håndtering af en indgående faktura (kontrol af varemodtagelse, kontrol af priser, kontrol af gebyrer, kontering (eventuelt mellem flere afdelinger, bogføring og udbetaling) er en kostbar affære. Nogle organisationer vurderer procesomkostningen til at være mellem 135-165 kr. pr. faktura.

     

    Derfor er det selvfølgelig interessant at vide størrelsesfordelingen af de indgående fakturaer, så struktureret indsats kan iværksættes.

    Fakturakontrol med Truelink, analyser på din e-fakturering og spar på dine omkostninger

    Alle fakturalinjer skal klassificeres (UNSPSC), og i berigelsesmodulet sker dette manuelt første gang en vare/tjenesteydelse optræder fra en given leverandør. Et team tager sig af dette. For at opnå en maksimal kvalitet sker berigelsen i 3 tempi: En af teamet foreslår en UNSPSC kategori (3 eller 4 niveau), en anden af teamet godkender, og endelig gennemfører teamet en månedlig kvalitetssikringsproces, hvor de enkelte klassifikationsgrupper kvalitetssikres.

     

    En kombination af leverandør og varenummer huskes i systemet til fremtidige fakturaer.

     

    En leverandørkatalogdatabase med mere end 1.000.000 produkter (vokser dagligt) hjælper med forslag til UNSPSC klassifikation. Vores manuelle proces fanger dog, at mange af de UNSPSC klassifikationer, som leverandøren har påsat er fejlagtige. Vores vurdering er, at mellem 10 og 15 % af alle klassifikationer påført af leverandøren er fejlagtig. Hvis disse klassifikationer bruges uden nogen form for kvalitetssikring, så bliver analysegrundlaget også derefter.

     

    Inden fakturalinjerne indgår i analyserne, påføres fakturalinjen bl.a. med leverandørens branchekode, og tilhørsforhold (kommune, region), varens vejledende pris, varens aftalte pris, om der er tale om en vare fra tilbudslisten, basissortimentet eller det øvrige sortiment, er det handlet på e-ordre, e-rekvisition eller uden forudgående ordre, varens grønne egenskaber (økologi, allergi, bæredygtighed energi m.fl. ), kontraktreference, m.fl.

     

    Der er fakturalinjer, som er meget svære at klassificere pga. af dårlig kvalitet i fakturaerne, men alligevel opererer TrueAnalyze med en klassifikationsprocent på 95 % af alle fakturalinjer/fakturaværdi.

    BERIGELSESKONCEPT

    TrueAnlyze har en klissifikationsprocent på 95% af alle e-faktura linier