Spørgsmål og svar til TrueTrade katalog

Hvad koster det os som leverandør til en ordregivende virksomhed, at benytte True Link? 

Svar: Du finder TrueTrade Katalog priser her

 

Vi forudsætter, at vi frit kan foretage løbende opdateringer i stamdatakataloget - disse behøver ikke medføre ændringer i priskataloget. Er det samme procedure for løbende upload, som med første katalog ?

Svar: Ja – og det er gratis – husk at opdateringen skal på varelinieniveau markeres med add, update eller delete.

 

Hvor finder jeg en csv-stamdataskabelon samt evt. tilhørende priskatalogskabelon til at taste vore varelinier ind i? 

Svar: Du finder skabelonen til katalog under formater og vejledninger

 

Hvordan taster jeg oplysning for de varer, der ikke har en fast pris, men hvor pris gives efter tilbud? 0,0? eller 1?  

Svar: Tilbudsprisen skal være i kundernes Prisbøger – prisen i kataloget skal være den vejledende – hvis du aldrig tilbyder denne vare som øvrig sortiment, men altid som del af tilbudslisten, kan du skrive en hvilken som helst pris, der er forskellig fra 0

 

Varenavn: Hvordan vises varelinier over 40 tegn? Skal kunden scrolle? Åbne nyt vindue?  

Svar:  Det er vores anbefaling at varenavnet ikke er for langt. Den supplerende varetekst kan benyttes til lang beskrivelse. Lange tekster ses når man ”mouse-over” eller åbner deltail specifikation – du kan se det i leverandør cockpittet

 

Søgeord: Skal disse tastes enkeltvis i hver sin kolonne eller som een sammenhængende sætning adskilt af komma i een kolonne? 

Svar: Søgeord skal oprettes i hver sin kolonne

 

Er det nogle karakterer der ikke må bruges? Bindestreg, slash, underscore mfl.? 

Svar: Nej, når du opretter i Excel kan du anvende alle tegn

 

Hvor skriver vi oplysninger om leveringstid, emballage mv.? 

Svar: Denne information benyttes ikke, men er mulig at indsende ved brug af OIOUBL formatet

 

Sortering/filter: Default sorteres listen på Titel - hvilket feltnavn korresponderer til denne Titel? 

Svar: Titel er det samme som Varenavn – sortering er noget som den enkelte bruger vælger – varenr., titel,

pris eller hvad der nu ønskes 

 

Er dette ikke en gyldig UNSPEC kode: 49240000 - når den slutter på "0"? 

Svar: Nej, den er ikke gyldig. UNSPEC koden skal angives helt ned på vareniveau, og må/kan derfor ikke

slutte på 0. Tidligere blev UNSPEC koden ikke anvendt af ordregiverne. Nu har de valgt, at de fremover

vil anvende koderne i forbindelse med udbud.

Kan du ikke finde en kode der passer på din vare, skal de vælge den bedst mulige kode.

Såfremt ordregiverne ikke mener denne kode er korrekt, vil de kontakte dig

 

I min katalog fil får jeg fejl i linie 159, men jeg har kun 158 linier? 

Svar: Det er højst sandsynligt fordi der ligger nogle tomme linier i din fil og dem skal du slette. Du kan se det ved at åbne din fil i TextPad, så ser du semmikolloner i linierne 159-162. Disse ekstra linier skal slettes.

 

Jeg får en fejl vedr. datoformat, men feltet er ikke et datofelt? 

Svar: Det er fordi du har afsendt dit katalog fra folderen "PricebookTTC" som skal anvendes til afsendelse

af prisbog. Kataloget skal sendes fra folderen "Catalogue"

 

Hvad anvendes "Antal enheder pr. pakning" til? 

Svar: Antal enheder pr. pakning er en produkt oplysning, som dine kunder kan se på varen

 

Hvilke felter skal jeg udfylde i forbindelse med afgift? 

Svar: Når der er afgift på et produkt, skal du altid udfylde ”Afgiftskode” og ”Afgiftsområdekode”.
Afgiften kan enten være en % af varens pris eller et fast beløb pr. bestillingsenhed:
Hvis det er % sats, skal du udfylde ”Afgiftssats”.
Hvis det er et fast beløb, skal du udfylde ”Punktafgiftenhed” og ”Punktafgiftsats”

 

Hvorfor får jeg fejl i EAN nummer, når jeg sender mit katalog? 

Svar: Det er fordi feltet "Katalog modtager" hvori du har indtastet dit EAN nummer, mister formateringen

når du åbner din CSV fil (semikolon separerede fil).

Du skal formatere feltet igen før du gemmer filen.

Det gør du ved at:

Markere feltet

Højre klikke

Vælge "Formater celler"

Vælge "Tal" og ændre "Antal decimaler" til 0.

Vælg "OK"

Gem filen.

 

Hvorfor har jeg ikke så mange valg muligheder til feltet ”Punktafgift fast beløb enhed” ? 

Svar:”Punktafgift fast beløb enhed” skal altid have samme værdi som der står i feltet ”Bestillingsenhed”.

Når du udfylder ”Bestillingsenhed”, sættes denne værdi som valgmulighed til feltet ”Punktafgift fast beløb enhed”. Men hvis du efterfølgende ændrer ”Bestillingsenhed”, så skal du også manuelt ændre feltet ”Punktafgift fast beløb enhed”.

 

Hvordan ændrer jeg enhed på en vare i aktivt katalog ? 

Svar: For ændring af prisfaktorer, se nærmere i vejledning for TrueTrade Katalog leverandører 

 

Jeg modtager ikke mit katalog i mit cockpit? 

Svar: Hvis du ikke kan se det katalog, du har sendt til dit TrueTrade katalog cockpit, er årsagen som regel, at der er kø i uploading af kataloger. Oplever du, at det tager mere end en time, før du kan se dit katalog, så kontakt venligst vores kundecenter på kundecenter@truelink.dk