top of page

 

2. Mine kunder kan indlæse og behandle fakturaen, når det passer bedst

Er du indstillet på at skulle håndtere flere af dine forsendelser manuelt, fordi din kunde ikke ”kvitterer” for modtagelse af din faktura? Nej vel, men NemHandel-infrastrukturen gør det til afsenders problem, hvis modtageren ikke ’kvitterer’ her og nu for modtagelsen.

Alle fakturaer til (offentlige) kunder bliver routet i VANS infrastrukturen. Det foregår på den måde, at leverandøren afleverer fakturaen til kundens indbakke. Alle kunder har ud over egen indbakke, en fælles eller individuel indbakke hos de forskellige VANS-operatører.
Fx har alle TrueLinks kunder en fælles indbakke hos vores VANS-operatør (Evenex) og en individuel indbakke i TrueLink. Er forbindelsen mellem disse afbrudt, så venter fakturaerne bare i indbakken et sted i VANS-systemet. Dvs. at kunden kan indlæse og behandle fakturaen, når det passer kunden bedst.

Sådan er det ikke i NemHandel-konceptet. Hvis modtager ikke er tilgængelig, så kan leverandøren ikke komme af med sin faktura, og selv om de fleste systemer forsøger at gensende flere gange, så r detmå systemet ofte opgive at aflevere fakturaen.

Der kan være rigtig mange årsager til, at en faktura ikke kan afleveres. Der er travlhed / kø hos modtager, modtagerens netværk er nede, TDC har gravet kablet over, modtagerens server er ikke tændt, modtagelsesprogrammet er gået i stå, der tages backup osv..

Hvad kan du gøre som afsender, hvis modtagers system ikke vil modtage efter en række genforsendelser? Vil du ringe til kunden, sende et brev med fakturaen eller huske at prøve senere på ugen? – i alle tilfælde manuelt arbejde.

TrueLink NemHandel gør vi dit manuelle arbejde betydeligt mindre. Efter x antal forsøg på genforsendelse overtager Superforsendelse opgaven. Vi nemlig en e-mail til modtager (e-mail adressen er registreret i NemHandel-register) med faktura vedhæftet som OIOUBL/OIOXML og et link til at genfremsende faktura fra TrueLink Nemhandel, når modtageren er klar igen. Som afsender får du selvfølgelig en kopi, ligesom forløbet logges på fakturaen i TrueLink.

Kun hvis der er fejl i modtagers e-mail adresse i NemHandel-registret, skal du involveres.

TrueLink NemHandel gør det nemt at komme af med sine fakturaer, og hvis modtager er ustabil, bliver det til modtagers problem i stedet for dit problem.
 

Tilbage til de 6 spørgsmål og svar 

bottom of page